طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

آلبالو پلو با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۲ پیمانه
آلبالو۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
شکر (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
خلال پستهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود و به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه گوشت به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله به صورتی که آلبالوها له نشوند و فرم اصلی خورد را حفظ کنند، هسته آنها را جدا کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس در صورت تمایل شکر را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آلبالوها به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا کمی نرم شوند. پس از گذشت ۱ ساعت گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کرده و مجددا ورز می دهیم، سپس به اندازه یک گردو بزرگ از مایه گوشت چرخ کرده جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه گوشت را در دست به صورتی قلقلی فرم داده و کنار می گذاریم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن افزوده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس گوشت ها را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا گوشت های قلقلی را به خوبی سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

زمانی که آب جوش آمد، برنج را می شوییم و به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این زمان ۱ دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم.

مرحله هشتم

زمانی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله نهم

حالا مقداری از آلبالوها و گوشت های چرخ کرده برای تزیین کنار می گذاریم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری آلبالو و گوشت چرخ کرده به صورت پخش روی برنج می ریزیم و مجددا روی مواد را با برنج می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس مقداری زعفران دم کرده به صورت پخش روی لایه آخر می ریزیم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی آن قرار داده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا آلبالو پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس آلبالو و گوشت قلقلی باقی مانده را به همراه مقداری خلال پسته به عنوان تزیین روی پلو می ریزیم. در نهایت آلبالو پلو را به همراه ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.