طرز تهیه جوجه کباب عربی

طرز تهیه جوجه کباب عربی , دستور پخت جوجه کباب عربی

جوجه کباب عربی یکی از انواع کباب های خوشمزه و لذیذ است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب عربی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری۱٫۵ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۲ عدد
ماست چکیده۶ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱۰۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
 پودر سیر و پودر پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب عربی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب عربی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده، سپس درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم. در ادامه ۱ حبه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر را به همراه مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش زده، سپس به همراه ماست، مقداری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری از مقدار آرد به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پاپریکا به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد سینه مرغ بروند. حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم سینه ها مرغ به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کنند تا مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

حالا سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی و سیر کاملا سرخ شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط رب گوجه فرنگی کاملا خنک شوند. حالا جعفری را شسته و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای خرد کرده و به کاسه حاوی سینه مرغ می افزاییم.

مرحله هفتم

زمانی که سس رب گوجه فرنگی خنک شد، آنرا به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد سینه مرغ بروند. در ادامه مجددا روی کاسه را پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده، سپس آنها را به صورت یکدست به سیخ می کشیم. در ادامه زغال ها را به صورت یکدست روشن کرده و سیخ ها را روی منقل می چینیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملا مغز پخت شوند، سپس بین پخت، کره و زعفران را مخلوط کرده و با برس روی سینه ها مرغ می مالیم تا خشک نشوند. در نهایت جوجه کباب ها را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.