طرز تهیه شیرینی مربایی

طرز تهیه شیرینی مربایی بازاری طرز تهیه شیرینی مربایی مجلسی طرز تهیه شیرینی مربایی کرمانی طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر طرز تهیه شیرینی مربایی تصویری نرم شدن شیرینی مربایی طرز تهیه شیرینی مربایی مشهدی طرز تهیه شیرینی مربایی با پیمانه

شیرینی مربایی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مربایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مربایی
آرد سفید قنادی۳۰۰ گرم
کره یا روغن صاف قنادی۱۳۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
شیر۲ قاشق غذاخوری
عسل یا شربت بار۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
مارمالاد یا مربابه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی مربایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مربایی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس درون کاسه الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را به همراه عسل به کاسه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد تلفیق شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را یکباره به کاسه اضافه می کنیم، سپس با سر انگشت مخلوط می کنیم تا حالت خمیر، پودری شود و بعد از آن روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را مجددا ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. توجه داشته باشید در صورتی که خمیر بافت نرم و یکدست پیدا نکرد، مجددا مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده، سپس ورز می دهید.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر را از یخچال خارج می کنیم و بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم و با کمک وردنه به ضخامت ۲ میلی متر باز می کنیم، سپس با قالب شیرینی کاتر می زنیم. توجه داشته باشید این نوع شیرینی به دو عدد لایه خمیر نیاز دارد.

مرحله هشتم

در ادامه برای لایه بالایی، خمیر را با کاتر دلخواه قالب می ریزیم، سپس وسط آن به صورت یک دایره کوچک سوراخ می کنیم. برای لایه زیرین خمیر را به صورت ساده کاتر می زنیم و بعد از آن سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر های قالب زده را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل پخته شوند.

مرحله دهم

پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی رنگ شدند، سینی را از فر خارج می کنیم. در ادامه بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند تا هنگام جا به جایی پودر نشوند.

مرحله یازدهم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آن ها را از کاغد روغنی جدا می کنیم، سپس مقداری مارمالاد روی شیرینی ساده می ریزیم و یک لایه از شیرینی حفره دار را روی آن قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب شیرینی ها را آماده می کنیم.

مرحله دوازدهم

در آخر مقداری عسل را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری گرم می کنیم تا روان شود، سپس مقداری روی شیرینی ها می مالیم و با پودر پسته، پودر گل محمدی، سس شکلات و ترافل های رنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.