طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده , دستور پخت کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۶ عدد
تخم مرغ۳ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۵ قاشق سوپخوری
جعفری خرد شده۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا پخته شوند.

مرحله دوم

در این فاصله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله سوم

حالا مقداری فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس مقداری نمک به تابه اضافه می کنیم. زمانی که گوشت چرخ کرده کاملا پخت، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مواد گوشتی کاملا خنک شوند.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه خارج کرده و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه نسبتا بزرگی به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ، پودر سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس ۱ قاشق از مواد سیب زمینی برداشته و در دست فرم می دهیم. در ادامه مقداری از مواد گوشتی در مرکز سیب زمینی می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه مجددا ۱ قاشق از مخلوط سیب زمینی روی مواد میانی ریخته و کوکو را گرد می کنیم تا مواد گوشتی پنهان شود. حالا کوکو را کمی تخت کرده و درون تابه می چینیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله نهم

در این مرحله کوکو سیب زمینی ها را به خوبی سرخ کرده و روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا کشیده شود. در نهایت کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.