طرز تهیه کیک انجیر

طرز تهیه کیک با پوره انجیر کیک با مارمالاد انجیر طرز تهیه کیک مربای انجیر کیک انجیر ایران کوک کیک انجیر خانم صادقی

کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که به کیک معجون معروف می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انجیر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک انجیر
تخم مرغ۳ عدد
شکر۹۰ گرم
مغزیجات دلخواه۱۲۵ گرم
انجیرخشک۱۲۵ گرم
خلال بادام۱۲۵ گرم
پوست پرتقال (اختیاری)۵۰ گرم
شکلات۹۰ گرم
آرد۱۸۵ گرم
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کیک انجیر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا لایه سفید رنگ پوست پرتقال را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس خلال ها را درون آب جوش ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه بجوشند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خلال ها را با آب سرد آبکشی می کنیم و این کار را ۲ مرتبه انجام می دهیم تا تلخی آنها کاملا گرفته شود. در ادامه مقداری آب و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس خلال ها را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون شربت بجوشند تا خلال ها شیرین شوند. پس از گذشت این زمان خلال های پرتقال را درون آبکش می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله انجیر خشک را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه پوست پرتقال، خلال بادام و مغزیجات دلخواه درون کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا شکلات را به صورت ریز رنده کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه اطراف و کف قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با قاشق به خوبی فشرده کرده و سطح آنرا صاف می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته تا کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس به اندازه ای های دلخواه برش زده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.