طرز تهیه کباب رولی نگینی

طرز تهیه کباب رولی نگینی , دستور پخت کباب رولی نگینی

کباب رولی نگینی یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب رولی نگینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا، پودر سیر و سماقاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر گوجه و زردچوبه½ قاشق چایخوری
سس زعفرانی۱ قاشق چایخوری
سس سیر و کره۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب رولی نگینی

مرحله اول

برای تهیه کباب رولی نگینی خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری برش می زنیم سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا روغن زیتون، پودر گوجه، آب لیمو ترش تازه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه به همراه مقداری نمک و فلفل قرمز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس سس زعفرانی را به همراه سس سیر و کره به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه فیله های مرغ را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد آنها برود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم فیله های مرغ به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت کنند.

مرحله چهارم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل قرمز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سماق را به همراه پودر سیر به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس آنرا به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده می‌افزاییم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مخلوط گوشت چرخ کرده به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها به خورد هم بروند. پس از گذشت این زمان فیله های مرغ را به همراه گوشت چرخ کرده است از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله از گوشت چرخ کرده به اندازه یک گردو کوچک جدا کرده و به صورت قلقلی قلقلی فرم می دهیم. حالا یک گوشت قلقلی در ابتدای فیله نواری قرار داده و می پیچانیم تا فیله به صورت کمربند اطراف گوشت قرار بگیرد.

مرحله هشتم

حالا فیله مرغ و گوشت را به وسیله خلال دندان فیکس می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و به مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس کباب رولی ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را بسته تا کباب ها مغز پخت شوند، سپس درب تابه را باز کرده به خوبی سرخ می کنیم. در حین سرخ کردن مقداری مخلوط کره و زعفران دم کرده به صورت پخش روی کباب ها می ریزیم.

مرحله دهم

زمانی که کباب ها کاملا مغز پخت و سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده، سپس درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در نهایت کباب ها را به همراه گوجه فرنگی کبابی و پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.