طرز تهیه بورک گل

طرز تهیه بورک گل

بورک گل یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بورک گل
خمیر یوفکا۵ ورق
سیب زمینی۸ عدد
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک و پودر آویشنبه مقدار کافی
نعنا خشک، فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار کافی
مواد لازم سس
ماست۱ استکان
روغن مایع۱ استکان
شیر۱ استکان
تخم مرغ۱ عدد
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم روی بورک
کنجد و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک گل

مرحله اول

برای تهیه بورک گل خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ها درون آب جوش بمانند تا مغز پخت شوند.

مرحله دوم

زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، آنها را از قابلمه جدا کرده و پس از جدا کردن پوست شان با گوشکوب می کوبیم تا کاملا پوره شوند، سپس مقداری نمک، پودر آویشن، نعنا، فلفل سیاه و پولبیبر به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه پوره سیب زمینی را به خوبی مخلوط کرده و کنار می گذاریم. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رب کاملا سوخته شده و رنگ آن باز شود، سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۵ دقیقه تابه از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مواد میانی خنک شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ماست را به همراه شیر به کاسه اضافه کرده و در حدی که سس کاملا یکدست و یکنواخت شود هم می زنیم. در ادامه خمیر یوفکا که شکل مثلثی دارد را روی سطح کار گذاشته و با سس روی آنرا رومال می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری از مواد میانی در قسمت پهن خمیر ریخته و رول می کنیم، سپس از یک سمت خمیر به صورت حلزونی جمع می کنیم. حالا بورک ها را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

مرحله نهم

در ادامه روی بورک ها را با سس باقی مانده رومال کرده و به دلخواه مقداری کنجد و سیاهدانه روی آنها می‌ پاشیم، سپس طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی بورک ها کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت بورک ها را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.