طرز تهیه سالاد چیکن

طرز تهیه سالاد چیکن ترکیه طرز تهیه چانکی چیکن طرز تهیه سالاد سزار با مرغ طرز تهیه سالاد چیکن و سبزیجات گرم طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی طرز تهیه سالاد سزار با میگو طرز تهیه سالاد سزار تصویری سالاد چیکن پاستا

سالاد چیکن یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد چیکن در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
هویج۱ عدد
کلم پیچ۱ عدد کوچک
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
شوید تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
شیر۲ لیوان
آرد۴ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
پنیر تست۴ ورق
پودر آویشن و جوزهندیبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد چیکن

مرحله اول

برای تهیه سالاد چیکن خوشمزه در ابتدای کار سس بشامل را آماده می‌ کنیم، برای این منظور آرد را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد کاملا باز شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته، سپس کره را به آن می افزاییم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا سس به غلظت فرنی برسد. در ادامه پنیرهای تست ورقه ای را به قابلمه اضافه کرده تا کاملا ذوب شوند.

مرحله سوم

حالا مقداری پودر آویشن و جوزهندی به قابلمه اضافه کرده و پس از ذوب شدن پنیر بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را به صورت خلالی نازک برش زده و یک تابه روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا کره را به تابه اضافه کرده و سینه های مرغ را به آن می افزاییم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه افزوده و با درب باز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا سینه های مرغ به خوبی پخته و سرخ شوند.

مرحله پنجم

در ادامه هویج را شسته و پوست آن را جدا می کنیم و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته تا کاملا آب پز شود. حالا فلفل دلمه ای را به همراه فیله گوجه فرنگی به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای درون مقداری روغن مایع سرخ می کنیم. زمانی که هویج کاملا پخته شد، آنرا به صورت خلالی نازک خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه کلم را به صورت ریز رنده می کنیم و پس از شستن با مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم. حالا کلم خرد شده را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و مقداری سس به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله  هشتم

حالا فیله مرغ را به همراه هویج و سبزیجات سرخ شده مخلوط کرده و باقی مانده سس را به آن می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. در ادامه مواد سالاد را روی کلم می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله روی سالاد را به دلخواه با سیب زمینی چیپسی و شوید تازه تزیین کرده و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.