طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی با شیره انگور حلوای کدو حلوایی با نشاسته طرز تهیه کدو حلوایی با گردو طرز تهیه کدو حلوایی حلوای کدو حلوایی و هویج حلوای کدو حلوایی نی نی سایت حلوا کدو حلوایی با آرد گندم حلوای کدو حلوایی آشپزخانه کوچک من

حلوای کدو حلوایی از حلواهای معروف فصل پاییز و زمستان است که در بعضی شهرها در فصل پاییز و زمستان به جای قند به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای کدو حلوایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پوره کدو حلوایی۱٫۵ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
آب½ پیمانه
گلاب½ پیمانه
آرد گندم۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کدو حلوایی مجلسی در ابتدای کار باید پوره کدو حلوایی را درست کنیم. برای این منظور کدو حلوایی را پوست گرفته و با کمی آب درون قابلمه می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم

پس از اینکه کدو حلوایی پخت و آب اضافی آن کشیده شد، آنرا درون میکسر می ریزیم یا با گوشتکوب برقی پوره می کنیم، سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شربت شروع به جوشیدن کند. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه هل و گلاب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا شربت مجدد شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت کمی جوشید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که باید حرارت زیر تابه باید کم باشد و حداقل آرد را به مدت ۳۰ دقیقه تفت دهید تا طعم و عطر خامی آن گرفته شود. پس از اینکه آرد کمی تغییر رنگ داد، روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا ترکیب آرد و روغن را به آرامی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس پوره کدو حلوایی را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی و با حوصله مواد را مخلوط می کنیم تا بافت حلوا یکدست و منسجم شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند و بافت حلوا صاف شد، آنرا به صورت گهواره ای درون تابه تکان می دهیم تا به طور کامل از دیواره های تابه جدا شود. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که این حلوا بافت بسیار لطیفی دارد و می توانیم آنرا قیف بزنیم. در صورتی که می خواهید حلوای شما مجلسی تر باشد، مقداری از حلوا را درون قیف یکبار مصرف بریزید و ماسوره گل را روی قیف نصف کنید.

مرحله نهم

حالا با دقت قیف بزنید و به سلیقه خود حلوا را تزیین کنید. در صورتی که می خواهید حلوا را به صورت ساده سرو کنید، آنرا به طور کامل درون بشقاب بریزید و با پشت قاشق صاف کنید، سپس با مغز گردو تزیین کرده و سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.