طرز تهیه آش گوجه فرنگی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی با رشته طرز تهیه آش گوجه فرنگی اردبیل طرز تهیه آش گوجه فرنگی ساده طرز تهیه آش گوجه فرنگی زنجان طرز تهیه آش گوجه تهرانی طرز تهیه آش گوجه فرنگی با بلغور طرز تهیه آش گوجه فرنگی با لپه طرز تهیه آش گوجه با بلغور و لپه

آش گوجه فرنگی یکی از انواع آش های خوشمزه و ساده است که معمولا در فصل پاییز و زمستان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۱٫۵ کیلوگرم
غوره½ لیوان
سبزی آش۷۵۰ گرم
پیاز۳ عدد متوسط
لوبیا چشم بلبلی۱ لیوان
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
آبغوره۱ لیوان
آب۶ لیوان
آب گوشت۳ لیوان
برنج۱ استکان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون آب بماند تا نفخ آن به حداقل ترین حد ممکن برسد.

مرحله دوم

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس نیمی از پیاز داغ را برای تزیین جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه لوبیای خیس خورده را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم. حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم تا لوبیا به مدت ۱ ساعت بپزد. پس از گذشت این زمان برنج را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج کاملا پخته و باز شود. حالا سبزی آش که شامل تره و جعفری می باشد را خرد کرده و به همراه غوره به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید پس از اضافه کردن سبزی آش، آب درون قابلمه بیش از حد نباشد، در حدی که روی سبزی آش را گرفته باشد کفایت می کند. در صورتی که آب درون قابلمه کم بود از آب جوش استفاده کنید.

مرحله هفتم

حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم آش ۲۰ دقیقه بپزد. در همین حین گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی ها پوره شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن پوره گوجه فرنگی آش کف می کند و بلافاصله برطرف می شود.

مرحله نهم

در این مرحله ۱ قاشق نعنا خشک را بدون تفت دادن به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم آش به مدت ۳۰ دقیقه جا بیفتد.

مرحله دهم

در طی این ۳۰ دقیقه آش را به صورت مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد. پس از گذشت این زمان آبغوره را به قابلمه اضافه کرده، سپس حرارت را خاموش می کنیم و آش را به صورت مداوم هم می زنیم تا آبغوره به خورد آش برود.

مرحله یازدهم

در نهایت آش گوجه فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس نعنا خشک باقی مانده را با مقداری روغن مایع کمی تفت می دهیم و به همراه پیاز داغ روی آش به عنوان تزیین می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.