طرز تهیه دختر لوس

طرز تهیه دختر لوس داستان غذای دختر لوس دختر لوس نی نی سایت دختر لوس یعنی چی

دختر لوس یکی از انواع غذاهای معروف گیلانی است که با ترکیب اصلی سیر، گوجه فرنگی و بادمجان کباب شده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دختر لوس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان قلمی۵ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۴ حبه
مغز گردو۱۰۰ گرم
رب انار ترش۱ قاشق غذاخوری
خالواش و چوچاقاز هر کدام ۱٫۵ قاشق غذاخوری
آب انار ترشبه مقدار کافی
روغن و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و گلپربه مقدار کافی

طرز تهیه دختر لوس

مرحله اول

برای تهیه دختر لوس خوشمزه در ابتدای کار بادمجان و گوجه فرنگی ها را به خوبی شسته و خشک می کنیم، سپس با کمک چنگال چندین سوراخ روی آنها ایجاد می کنیم تا حرارت درون آنها به خوبی جریان داشته باشد.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی و بادمجان ها را روی حرارت گاز یا زغال به صورت کبابی می پزیم. زمانی که گوجه فرنگی و بادمجان ها مغز پخت شدند، آنها را درون یک ظرف درب دار گذاشته و درب آنرا به مدت ۱۵ دقیقه می بندیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم گوجه و بادمجان عرق کنند و پوست آنها به راحتی جدا شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را جدا کرده و هر دو را به صورت جداگانه با کمک ساطور به خوبی پوره و له می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید تخم های بادمجان را جدا کنید تا باعث تلخ شدن غذا نشود. در ادامه مغز گردوها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود. در صورت نبود غذاساز می توانید مغز گردوها را با گوشتکوب خرد کنید.

مرحله پنجم

در ادامه سیرها را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. برای خوشمزه تر شدن این غذا بهتر از از گمج استفاده کنید که طعم و عطر اصلی غذا را درون خود حفظ می کند.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و مواد را تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس پودر گردو را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. سبزی معطر که شامل خالواش و چوچاق می باشد را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزی ها سرخ شوند، سپس رب انار ترش را اضافه کرده مخلوط می کنیم. حالا مقداری زردچوبه به همراه بادمجان و گوجه فرنگی پوره شده به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس چاشنی اصلی غذا که گلپر می باشد را به همراه آب انار ترش به قابلمه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم دختر لوس به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس غذا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه با مغز گردو و نعنا خشک تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 30 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.