طرز تهیه راتاتویی

طرز تهیه راتاتویی بدون فر طرز تهیه راتاتویی اصل فرانسوی طرز تهیه راتاتویی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه راتاتویی دوبله فارسی طرز تهیه راتاتویی در ماهیتابه طرز تهیه راتاتویی برای ۴ نفر طرز تهیه راتاتویی در مایکروویو طرز تهیه راتاتویی مرغ

راتاتویی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه راتاتویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
غورهبه مقدار کافی
جعفری تازهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه راتاتویی

مرحله اول

برای تهیه راتاتویی خوشمزه در ابتدای کار کدو سبز و بادمجان ها را شسته و بدون جدا کردن پوست شان به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه حلقه های بادمجان و کدو را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان و کدو به مدت ۱۰ دقیقه درون آب نمک بمانند تا تلخی احتمالی آنها از بین برود. پس از گذشت این زمان حلقه های کدو و بادمجان را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها از بین برود. حالا گوجه فرنگی ها را به همراه پیاز و فلفل دلمه ای به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و سبزیجات خرد شده را به صورت یکی در میان کنار هم درون ظرف می چینیم. در ادامه فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم. حالا تابه را روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس مقداری فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و رب گوجه فرنگی به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله هفتم

زمانی که رنگ رب باز شد ۱ تا ۲ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس بجوشد، سپس آنرا به آرامی روی سبزیجات درون ظرف می ریزیم. حالا به دلخواه مقداری غوره و جعفری خرد شده روی مواد می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه روی ظرف را با ورق فویل پوشانده، سپس چند سوراخ برای گردش هوا روی آن ایجاد می کنیم. حالا ظرف را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم راتاتویی به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

در صورت نبود فر ظرف را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم ‏راتاتویی به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان راتاتویی را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.