طرز تهیه لول کباب

طرز تهیه لول کباب تهران قدیم کباب لوله ای تهران کباب لوله ای اردبیل طرز تهیه کباب دولی لوله کباب افغانی

لول کباب یکی از کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تهران می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لول کباب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
جعفری و گشنیز۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر، سماق و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد
زردچوبه، پودر سیر و پول بیبربه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول

برای تهیه لول کباب خوشمزه در ابتدای کار پیازها را رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز آب گرفته درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری و گشنیز را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری پودر سیر، سماق، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه کرده و مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه بافت مایه کباب چسبناک و منسجم شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند. در همین حین سس را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کره را به آن می افزاییم. پس از اینکه کره ذوب شد، پیاز را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زردچوبه اضافه کرده و به همراه پیاز تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود و طعم خامی آن از بین برود.

مرحله ششم

حالا پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و آنها را درون تابه رنده می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پول بیبر اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سس به روغن بیفتد.

مرحله هفتم

پس از اینکه زمان استراحت مایه کباب به پایان رسید، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک گردوی بزرگ از مایه کباب بر می داریم.

مرحله هشتم

آنرا به صورت لوله (مانند انگشت) شکل می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم. تمام مایه کباب را به همین صورت آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم، سپس درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله نهم

پس از اینکه سس گوجه فرنگی به خوبی جا افتاد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مقداری سس روی نان مورد نظرمان می ریزیم، سپس کباب ها را روی آن می چینیم و به دلخواه با سبزی خوردن یا پیاز و جعفری سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.