طرز تهیه کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی اصفهان طرز تهیه کباب حسینی رزا منتظمی طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کباب حسینی با رب انار طرز تهیه کباب حسینی با مرغ و قارچ طرز تهیه کباب حسینی مرغ طرز تهیه کباب حسینی دونفره

کباب حسینی یکی از انواع کباب های خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب حسینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ + ۱ عدد کوچک
پیاز قرمز۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد سبز + ۱ عدد قرمز
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
 فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
ادویه مخصوص گوشت، زردچوبه و نمکبه مقدار کافی
پودر دارچین، گرد لیمو عمانیبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب حسینی

مرحله اول

برای تهیه کباب حسینی خوشمزه در ابتدای کار گوشت گوسفندی را به همراه دنبه به صورت قطعات یکسان به اندازه چنجه ای خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه یک عدد پیاز بزرگ را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خلالی را به همراه مقداری روغن زیتون، زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه مخصوص گوشت به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت و دنبه بروند.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم گوشت و دنبه به مدت چند ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان سیخ های چوبی را به مدت ۱۵ دقیقه درون آب می خیسانیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز باقی مانده را به صورت حلقه ای خرد کرده و حلقه های آنرا از هم جدا می کنیم. در ادامه پیاز قرمز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و لایه های پیاز را از هم باز می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه های رنگی را به صورت مربعی خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس سیخ های چوبی را از کاسه خارج کرده و با یک دستمال حوله ای خشک می کنیم. در ادامه یک تکه فلفل دلمه ای سبز به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

حالا یک تکه پیاز قرمز، یک تکه گوشت، یک تکه دنبه، یک تکه فلفل دلمه ای قرمز و مجددا از مواد به همین ترتیب به سیخ اضافه می کنیم تا سیخ پر شود. پس از اینکه تمام مواد را به سیخ کشیدیم، به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله هفتم

برای این منظور پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. حالا مقداری زردچوبه می‌ افزاییم.

مرحله هشتم

به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا رب سرخ شده و طعم خامی آن از بین برود. حالا یک لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم سس بجوشد، سپس مقداری زعفران دم کرده به آن می افزاییم. در ادامه حلقه های پیاز را درون یک تابه بزرگ می چینیم و ورقه های گوجه فرنگی را روی آن قرار می دهیم، سپس سیخ ها را روی آن می گذاریم.

مرحله دهم

حالا سس جوش آمده را به صورت پخش درون تابه روی مواد می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درب  آنرا بسته و اجازه می دهیم کباب ها کاملا پخته شوند. در حین پخت مقداری از سس روی کباب ها می ریزیم.

مرحله یازدهم

زمانی که کباب ها کاملا پخته شدند، مقداری نمک به همراه گرد لیمو عمانی به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشند. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و کباب را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.