طرز تهیه رولت هویج

طرز تهیه رولت هویج, رولت حلوای هویج

رولت هویج یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ بین المللی است که بافتی سبک و لطیف دارد، این کیک ساده پرطرفدار که خیلی راحت درست می‌شود برای پذیرایی بسیار مناسب است، رولت هویج را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوع تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رولت هویج در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیرنصف پیمانه
روغن۴/۱ پیمانه
وانیل۱ بسته معادل ۵ گرم
بکینگ پودر۱ بسته معادل ۱۰ گرم
آرد۱ و نیم پیمانه
معز آجیل ( پسته، گردو و بادام ) برای تزئینبه مقدار لازم
خامه فرم گرفته برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئینبه مقدار لازم
مواد لازم برای لایه میانیمقدار مواد
هویج۱ کیلو گرم
شکر۱ پیمانه
دارچین۱ قاشق چای خوری
گردو ریز خرد شده۱ پیمانه

طرز تهیه رولت هویج

مرحله ۱: آماده‌سازی و پخت هویج

ابتدا برای درست کردن مواد میانی، پوست هویج‌ها را بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، بعد هویج‌های رنده شده را داخل یک تابه نسوز بریزید، مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۲: تفت دادن و افزودن ادویه

اجازه دهید تا هویج‌ها کمی بپزند در این مرحله احتمالاً هویج‌ها آب بیندازند که باید آب هویج‌ها را جدا کنید و دور بریزید سپس با سلیقه خودتان مقداری پودر دارچین به هویج‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا عطر دارچین در مخلوط پخش شود.

مرحله ۳: خرد کردن و اضافه کردن گردو

سپس مقداری مغز گردو را داخل میکسر یا آسیاب بریزید و آن‌ها را کاملا پودر کنید، بعد پودر گردو را به مخلوط مواد اضافه کنید، حسابی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، اگر مواد دوباره آب انداختند، آب مخلوط را با قاشق جدا کنید و دور بریزید.

مرحله ۴: آماده‌سازی سینی پخت

بعد داخل سینی فر یا قالب مورد نظر یک کاغذ روغنی قرار دهید و مخلوط مواد را داخل آن بریزید، کاملا در سینی فر پهن کنید به طوری که همه قسمت‌های آن را بپوشاند، باید ضخامت مواد در همه جا یکسان باشد تا در هنگام پخت به یک اندازه بپزند.

مرحله ۵: هم زدن تخم مرغ‌ها

سپس برای پختن کیک، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها کاملاً یکدست و حجیم شود، بعد از آن شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، با همزن برقی مواد را با هم خوب هم بزنید.

مرحله ۶: افزودن وانیل و هم زدن مخلوط

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست، کرم رنگ، کش‌دار و حجیم شد مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ از بین برود بعد با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن شیر و روغن به مخلوط

سپس مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است روی مخلوط بریزید، کمی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند بعد روغن مایع را به مواد اضافه کنید، به اندازه‌ای که با بقیه مواد مخلوط و یکدست شود هم بزنید، دوباره اطراف ظرف را با لیسک دورگیری کنید.

مرحله ۸: الک کردن آرد و بکینگ پودر

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید، هم بزنید دوباره ترکیب آرد و بکینگ پودر را الک کنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، بهتر است از آرد قنادی استفاده کنید.

مرحله ۹: ترکیب آرد با مواد مرطوب

سپس ترکیب آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، به آرامی با لیسک در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، نباید آرد به شکل گلوله داخل مخلوط باقی بماند، دقت کنید که مخلوط را آرام هم بزنید تا پف آن از بین نرود.

مرحله ۱۰: ریختن مایه کیک روی مواد و پخت

بعد مایه کیک را روی مخلوط هویج در قالب بریزید، سطح آن را صاف کنید، سپس قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله ۱۱: تست پخت کیک

دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فررا باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود، بعد از آن میزان پخت کیک را تست کنید، یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به سیخ چوبی نچسبیده بود یعنی کیک آماده است.

مرحله ۱۲: خنک کردن و درآوردن کیک از قالب

سپس کیک را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی ارز حرارت اولیه آن کم شود، سپس کیک رابه آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید، کیک را برگردانید و روی یک سطح صاف قرار دهید، بعد به کمک کاغذ روغنی کیک را رول کنید.

مرحله ۱۳: رول کردن کیک

بعد اجازه دهید تا کیک در دمای محیط کاملا خنک شود و کمی فرم بگیرد، سپس کاغذ روغنی را از کیک سرد جدا کنید، دوباره کیک را رول کنید، در این مرحله مراقب باشید که هنگام رول کردن، کیک ترک نخورد و بافت و شکل آن خراب نشود.

مرحله ۱۴: تزئین رول هویج

سپس مقداری پودر قند روی کیک الک کنید، یا به همین شکل ساده استفاده کنید، یا با سلیقه خودتان مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده روی کیک بریزید، بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده و شکلات چیپسی آن را تزئین کنید.

مرحله ۱۵: برش و سرو رولت هویج

برای تزئین کیک می‌توانید از چند برش حلقه‌ای موز هم استفاده کنید، سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.