طرز تهیه کیک مالاگا

طرز تهیه کیک مالاگا , دستور پخت کیک مالاگا

کیک مالاگا یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مالاگا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک مالاگا
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
آرد سه صفر۱٫۵ لیوان
پودر کاکایٔو½ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان سرخالی
روغن مایع½ لیوان
بیکینگ پودر۱ و ¼ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کرم
شیر۱ لیتر
نشاسته ذرت۲ قاشق سوپخوری
آرد قنادی½ پیمانه
کره۲۵ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر¾ لیوان
مواد لازم برای گاناش
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای تلخ یا شیری۱۳۰ گرم

طرز تهیه کیک مالاگا

مرحله اول

برای تهیه کیک مالاگا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، هم زدن را متوقف کرده و شیر ولرم و روغن مایع را به کاسه می افزاییم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون یک قالب ۳۰ در ۳۵ سانتی را با کاغد نسوز می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه روی قالب را با دستمال نخی پوشانده و کیک را بر می گردانیم، سپس کاغذ روغنی را از آن جدا کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک را درون قالب برگردانده و در ابعاد دلخواه برش می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به سراغ درست کردن کرم کیک می رویم، برای این منظور نشاسته ذرت را به همراه آرد قنادی درون دو کاسه جداگانه ریخته و نصف فنجان شیر به هر کدام می افزاییم و به خوبی هم می زنیم تا درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله هشتم

حالا باقیمانده شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و مخلوط نشاسته ذرت و آرد قنادی را به آن می افزاییم و هم می زنیم. این کار باعث می شود آرد درون شیر گلوله گلوله نشود. در ادامه تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود، سپس به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر حل شوند. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دهم

در ادامه محتویات درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که کرم به غلظت دلخواه مان رسید، کره و وانیل را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا کره درون کرم ذوب شود.

مرحله یازدهم

حالا بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و روی آنرا می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای اولیه آن کاسته شود. زمانی که کرم ولرم شد آنرا روی کیک ریخته و با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله به سراغ درست کردن گاناش می رویم، برای این منظور خامه و شکلات سکه ای را درون دو کاسه جداگانه ریخته و هر کدام را به صورت مجزا روی بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شوند، سپس با یکدیگر مخلوط می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا روی کیک را با موز به دلخواه تزیین کرده و گاناش را به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس با برس گاناش را روی کرم پخش می کنیم. در نهایت کیک را با پودر پسته تزیین کرده و به مدت ۶ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.