طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی

خوراک مرغ و سیب زمینی با رب گوجه طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی سرخ کرده خوراک فیله مرغ با سیب زمینی خوراک مرغ و سیب زمینی و گوجه بدون فر

خوراک مرغ با سیب‌زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با مواد در دسترس و به راحتی و سریع می‌توانید این غذای خوش طعم را آماده و تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ بدون استخوان۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل سبز۲ تا ۳ عدد
فلفل قرمز۱ تا ۲ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
رب فلفل یا رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
ادویه کاری۱ قاشق مرباخوری
زیرهنصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پول بیبر( فلفل قرمز پرک شده)۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم
سیب زمینی۲ تا ۳ عدد
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه

طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی ابتدا مرغ را ریز و مکعبی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود و سپس مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را نگینی خرد کنید و وقتی که مرغ‌ها خوب تفت خوردند و رنگ آن‌ها عوض شد، پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

مرحله سوم

بعد به دلخواه خودتان یک یا دو حبه سیر را ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود و در مواد پخش شود.

مرحله چهارم

سپس به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری فلفل قرمز و سبز را بشورید و ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا طعم و عطر آن‌ها با مواد ترکیب شود.

مرحله پنجم

بعد از آن به دلخواه خودتان رب فلفل یا رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود، اگر نمی‌خواهید غذا زیاد تند شود از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

مرحله ششم

سپس یک گوجه فرنگی را تمیز بشورید و ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید بعد از آن نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز پرک شده، زیره و ادویه کاری را روی مواد بریزید و تفت دهید.

مرحله هفتم

بعد از این‌که عطر ادویه‌ها آزاد شد درب ظرف را ببندید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا ترکیب مواد خوراک خوب بپزند و عطر و طعم مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله هشتم

سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش بزنید و بعد بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله نهم

وقتی روغن داغ شد سیب ‌زمینی‌ها را در آن خوب سرخ کنید، مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که سیب زمینی‌ها در آن غوطه ور شوند تا هر دو طرف سیب زمینی طلایی رنگ شود.

مرحله دهم

سپس سیب زمینی‌ها را کف سینی فر یا قالب مناسب بچینید و کمی نمک و پول بیبر( فلفل قرمز پرک شده) روی آن‌ها بپاشید و بعد خوراک مرغ را که خوب پخته است روی سیب زمینی‌ها بریزید.

مرحله یازدهم

بعد از اینکه خوراک مرغ را کاملا روی سیب زمینی‌ها پخش کردید، سپس مقداری پنیر پیتزا را به دلخواه خودتان روی مرغ‌ها بریزید و پخش کنید تا کامل روی خوراک را بگیرد.

مرحله دوازدهم

سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا پنیر پیتزا روی خوراک آب شود.

مرحله سیزدهم

بعد از آن سینی را از فر در بیاورید و بگذارید تا خنک شود، سپس خوراک مرغ با سیب زمینی را در ظرف مناسب قرار دهید و برش بزنید و همراه با ترشی، سالاد و انواع دورچین سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.