طرز تهیه اشترودل گوشت

طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا طرز تهیه اشترودل ساده طرز تهیه اشترودل رضوی طرز تهیه اشترودل بدون فر طرز تهیه اشترودل در ماهیتابه طرز تهیه اشترودل گوشت آپارات طرز تهیه اشترودل گوشت با خمیر هزارلا

اشترودل گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم¾ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
آرد۲ پیمانه
مواد لازم میانی اشترودل
گوشت چرخ‌ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه اشترودل گوشت

مرحله اول

برای تهیه اشترودل گوشت خوشمزه در ابتدای کار به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی های نگینی را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و بلافاصله پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت را تفت می دهیم تا سرخ شده و تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

زمانی که رب سرخ شد فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه سیب زمینیبه تابه می‌ افزاییم. حالا مواد میانی را به خوبی تفت می دهیم تا عطر فلفل دلمه ای آزاد شود و مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا به سراغ درست کردن خمیر اشترودل می رویم برای این منظور آب ولرم را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر مایه را به همراه شکر به کاسه اضافه می کنیم، سپس کمی مخلوط کرده و اجازه می دهیم خمیر مایه در دمای محیط نسبتا گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا پف کرده و به عمل بیاید.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه به عمل آمد، روغن مایع را به همراه نمک و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دهم

حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. توجه داشته باشید به دلیل متفاوت بودن آبخور آردها، آنها را کنترل شده به کاسه اضافه کنید تا خمیر سنگین و سفت نشود.

مرحله یازدهم

در این مرحله خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شود، سپس چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم. حالا روی کاسه را با سلفون و پارچه می پوشانیم تا خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود. حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و به چند قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس هر قسمت را با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا مقداری از مواد میانی و پنیر پیتزا وسط خمیر می ریزیم، سپس اطراف خمیر را با کاتر به سمت مواد میانی به صورت نواری برش می زنیم. در ادامه ابتدا و انتهای خمیر را روی مواد میانی فیکس می کنیم تا مواد بین ریخته نشود.

مرحله چهاردهم

در ادامه نوارهای اطراف مواد میانی را یکی در میان روی آن قرار می دهیم تا مواد میانی پوشیده شود، سپس روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم. حالا اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود.

مرحله پانزدهم

در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را با حفظ فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله شانزدهم

در ادامه روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ ،شیر و زعفران دم کرده رومال می کنیم و مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می ریزیم. حالا سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم اشترودل ها بپزند.

مرحله هفدهم

پس از گذشت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمانی که اشترودل ها کاملا پخته و روی آنها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و روی اشترودل ها را با کره ذوب شده رومال می کنیم. در نهایت اشترودل ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.